UJEMI POT DO SVOJIH SANJ

Sample text.

Splošni pogoji poslovanja

1. SPLOŠNA DOLOČILA

Splošni pogoji in navodila za udeležbo na potovanju so sestavni del pogodbe oz. prijavnice/voucherja, ki jo skleneta organizator potovanja oz. pooblaščena agencija in naročnik oz. potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma programov.

Splošni pogoji veljajo za aranžmaje, ki jih organizira oziroma sestavi "Damago.si" in se nanj nanašajo ti Splošni pogoji in navodila.

Če ni v programu potovanja posebej drugače navedeno, je organizator potovanja Damago d.o.o.,

Če je v posameznem programu potovanja glede katerekoli točke teh Splošnih določil in navodil določeno drugače, velja določilo, ki je navedeno v programu in prejeti ponudbi, ki jo pridobi naročnik oz. potnik.

V primeru telefonske prodaje ali prodaje preko elektronskega sporočila šteje, da je potnik/kupec sprejel določila poslovanja po teh Splošnih pogojih takrat, ko je telefonsko oz. prek elektronske pošte naročil turistični aranžma.

Organizator "Damago.si" mora skrbeti za dobro izvedbo storitev in izbiro ustreznih poslovnih partnerjev . Zastopati mora interese in pravice naročnika oziroma potnikov v skladu z dobrimi navadami v turizmu. Potniku je dolžan nuditi vse v programu navedene storitve.

2. VSEBINA ARANŽMANA

Organizator vašega potovanja jamči za izvedbo v skladu z razpisanim in objavljenim programom po vsebini aranžmaja. Organizator bo na opisani način in v popolnosti izvedel aranžma, razen v primeru izrednih okoliščin kot so vojna, nemiri, stavke, teroristične akcije, sanitarne zapreke, elementarne nezgode, višja sila, itd.

3. PRIJAVE

Prijavo ali naročilo naročnik oz. potnik lahko poda telefonsko ali s podanim elektronskim sporočilom (e-pošta). Po potrebi sprejemamo prijave tudi osebno, po dogovoru.

Prijavite se tako, da osebno, po elektronski pošti, pošti ali ustno preko telefona, posredujete želeno potovanje. Organizator Damago.si posreduje ponudbo. Naročnik oz. potnik pa mora posredovati potrdilno povratno informacijo.

Ob prijavi mora naročnik predložiti vse potrebne dokumente in sporočiti vse potrebne podatke. Ko bomo prejeli popolno prijavo z vsemi potrebnimi podatki, vam bomo po elektronski pošti poslali ponudbo oz. obračun.

V tem obvestilu oziroma ponudbi prejmete pregled posameznih stroškovnih postavk, kot so osnovna cena, obvezna doplačila, doplačila po želji,
popusti, obroki, letalske karte, itd., ter podatke, ki jih potrebujete za plačilo aranžmaja. Dokler potnik ne plača akontacije z izbranimi doplačili po želji in obveznimi doplačili, rezervacija ni potrjena.

Z naročilom poda organizator potovanja "Damago.si" naročniku zavezujočo ponudbo za sklenitev potovalne pogodbe. To se lahko zgodi s posredovanjem druge potovalne agencije , ter tako "Damago.si" deluje kot posrednik, ki deluje za tuj račun druge agencije.

S pisno potrditvijo dokumenta ob uporabi sredstev za komuniciranje na daljavo preko e-pošte ali ustna potrditev dokumenta, ki ga kupec poda telefonsko, šteje to kot prijava na želeno potovanje.

4. TOČNOST PODATKOV

V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov. Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o odpovedi potovanja s strani potnika.

5. VPLAČILA IN SKLENITEV POGODBE

Ko bomo prejeli vašo prijavo z vsemi potrebnimi podatki, vam bomo po elektronski pošti poslali ponudbo oz. obračun. V tem poslanem obvestilu preko elektronske pošte prejmete pregled posameznih stroškovnih postavk, kot so osnovna cena potovalnega aranžmana, obvezna doplačila, doplačila po želji naročnika, popusti, obroki-                      , letalske karte, morebitne vize ter devizne razlike, itd. Nato prejmete vse podatke, ki jih potrebujete za plačilo aranžmaja. Dokler potnik ne plača akontacije z obveznimi doplačili in izbranimi doplačili, rezervacija ni potrjena.

Ko je na podlagi podane ponudbe za rezervacijo, s ceno in opisom aranžmana, preko elektronske pošte izvedeno plačilo, je potrebno potrdilo o plačilu posredovati na e- poštni naslov potovalne agencije ali bodisi le ta kako drugače obveščena o izvedenem plačilu, posredovati ter obvestiti agencijo o izvedenem plačilu.

Ko je na podlagi predhodno ustno dogovorjene vsebine naročila izvedeno plačilo in je bodisi potrdilo o plačilu poslano na e-poštni naslov potovalne agencije bodisi je le-ta kako drugače obveščena o izvedenem plačilu.

Pri prodaji po telefonu se pogodba sklene s telefonsko prijavo oz. s posredovanjem osebnih podatkov naročnika in sopotnikov. Naročnik je v tem primeru dolžan plačati akontacijo z navedbo sklica, ki ga posredujemo ob tel. prijavi oz. v predračunu, ki ga prejme po elektronski pošti.

Naročnik ob telefonski ali e- poštni prijavi sprejme določila Splošnih pogojev agencije Damago d.o.o.. Ustne informacije, prejete po telefonu, predno je odhod na določeno potovanje zagotovljen, organizatorja ne zavezujejo.

6. SKLENITEV POGODBE

V pravno-formalnem smislu je pogodba sklenjena, ko zavezujočo ponudbo naročnika sprejme organizator potovanja. Organizator potovanja praviloma sprejme zavezujočo ponudbo naročnika s potrditvijo rezervacije v rezervacijskem sistemu, ob tem je kreirana rezervacijska številka. Pogodba je sklenjena takrat, ko potovalna agencija "Damago" naročniku pošlje potrjeno rezervacijo.

Pogodba se šteje za sklenjeno tudi takrat, ko . agencija telefonsko sporoči naročniku, da je rezervacija fiksno potrjena.

V primeru, da organizator potovanja iz kakršnegakoli razloga ne potrdi rezervacije, bo potovalna agencija (ali organizator potovanja) o tem takoj obvestila naročnika, kar skladno s pravili Obligacijskega zakonika pomeni, da organizator potovanja ponudbe naročnika ni sprejel.

7. AKONTACIJA IN POTRDILO REZERVACIJE

V primeru, da je naročnik po sklenitvi pogodbe v zamudi s plačilom in ne poravna svoje obveznosti tudi po prejetem opominu, si potovalna agencija pridržuje pravico stornirati (odpovedati) rezervacijo in za stroške odpovedi bremeniti naročnika.

Ob prijavi oziroma po prejemu obračuna vplačate akontacijo z izbranimi doplačili po želji in obveznimi doplačili v razpisani višini. Če ni pisno ali kako drugače dogovorjeno, se šteje, da je ob rezervaciji potrebno plačilo v višini 50% potovanja, razlika pa 31 dni pred začetkom potovanja.
Preostanek cene po plačilu akontacije lahko poravnate v enem ali v dogovoru z Damago d.o.o. v več obrokih, praviloma tako, da je potovanje plačano najkasneje do 31 dni pred odhodom.

Šele vplačilo akontacije vam zagotavlja in potrjuje rezervacijo za izbrano potovanje. Akontacijo, ki jo plačate direktno "Damago d.o.o.", lahko vplačate preko bančnega nakazila na poslovni račun Damago d.o.o.. Gotovinska vplačila agencija Damago d.o.o. sprejema le izjemoma, po predhodnem dogovoru.

Pri nakazilu je potrebno navesti naziv potovanja in sklic. Fotokopijo nakazila nam lahko posredujete po e-pošti na info@damago.si. Podpis prijave, pisno potrdilo poslane ponudbe oz. vplačilo akontacije pomeni, da vsi potniki, ki so navedeni na prijavnici, soglašajo s temi Splošnimi pogoji.

Če banka ali druga institucija zaradi kakršnega koli razloga ne izvede kupčevega plačila (npr. s kreditno kartico, bančno nakazilo ipd.), se naročnik zavezuje plačati dogovorjeno kupnino na drugi način.

Zgornje določbe teh splošnih pogojev se smiselno uporabljajo tudi pri naročilu drugih storitev potovalne agencije (prodajalca), zlasti za nakup letalskih vozovnic, hotelskih namestitev, najema vozil ter naročila dodatnih storitev svojih strank (npr. športna prtljaga na letalu, rezervacija sedežev na letalu, plačilo parkirišča na letališču, vstopnice, zavarovanja, ...).

V primeru, da preostalega dela obveznosti potnik oz. naročnik ne plača v predvidenem roku, se šteje, da je odpovedal
potovanje zase in za vse sopotnike.

8. POTRDITEV POTOVANJA

Vašo udeležbo dokončno potrdimo s Potrdilno potovalno dokumentacijo ali voucherjem, ki ga v primeru potovanja prejmete v roku 5 do 10 dni pred odhodom na pot. V Potrdilni potovalni dokumentaciji vam sporočimo natančen čas in kraj odhoda ter druge podrobnejše informacije in navodila. 

Če potrdilne potovalne dokumentacije ne bi prejeli v navedenem roku, nas morate nemudoma poklicati po telefonu ali nam pisati po elektronski pošti na naslov info@damago.si . V obratnem primeru domnevamo, da ste obvestilo prejeli. Nepopolnih podatkov na prijavnici, zaradi katerih Potrdilne potovalne dokumentacije ne bi pravočasno prejeli, ne obravnavamo kot višjo silo. Stroške v takšnem primeru krije potnik.

8. CENE ARANŽMAJA

Če ni izrecno dogovorjeno drugače, je cene za vse aranžmaje potrebno plačati v evrih.

Organizator si pridrži pravico do spremembe cene v primeru sprememb v menjalnem tečaju valute, cene prevoza zaradi sprememb cene goriva ter davkov oz. pristojbin za potovalne storitve. Povišanje cene je mogoče le, če organizator potovanja vsaj 20 dni pred začetkom turističnega paketa o tem obvesti potrošnika jasno in razumljivo.

Če povišanje cene presega osem odstotkov (8%) dogovorjene cene turističnega paketa, lahko potnik odstopi od pogodbe.
Soglasje kupca ni potrebno za zvišanje cene do vključno 8%.

Cene so določene s programom potovanja in veljajo od dneva poslanega aranžmana naročniku.

Tudi če ni posebej navedeno, cena vključuje DDV, ki je obračunan v skladu s 47. čl. Zakona o DDV.

Morebitni popusti in ugodnosti se med seboj izključujejo ter se ne seštevajo.

V kolikor je predvidenih več popustov, si lahko potnik izbere tisti popust, ki mu najbolj ustreza. Damago d.o.o. si pridržuje pravico do spremembe cene aranžmana najpozneje 20 dni pred pričetkom potovanja v primeru sprememb v menjalnem tečaju valute, v tarifah prevoznikov,
spremembe cen goriva, pristojbine za potovalne storitve, itd. ki vplivajo na ceno potovanja.

9. DOPLAČILA in POSEBNE STORITVE

Storitve, ki niso izrecno vključene v osnovno ceno potovanja, se smatrajo kot storitve "V ceni ni vključeno/doplačila, Doplačila, Obvezna doplačila in Doplačila po želji". Običajno gre za storitve kot so, pridobitev tujega vizuma, enoposteljna soba, napitnine v ciljni deželi, vstopnine, itd.

Posebne storitve so tiste storitve, ki praviloma niso vštete v ceni aranžmana. Te posebne storitve so enoposteljna soba, posebna prehrana, opcijski dodatni izleti, zavarovanje rizika odpovedi, zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini.

 Sem spadajo tudi posebne storitve, kjer so predvidena morebitna doplačila (vizumi, letališke pristojbine ipd.), zato jih naročnik oz. potnik plača posebej.
V primeru, da so k posameznemu aranžmaju razpisane posebne oziroma dodatne storitve, potnik posreduje želje po teh storitvah ob prijavi, kjer jih tudi doplača. Objavljene cene dodatnih oziroma posebnih storitev veljajo zgolj v primeru naročila in plačila teh storitev ob naročilu in plačilu osnovnega programa, če ni v ponudbi določeno drugače. Potnik doplača posebne storitve potovalni agenciji
Damago d.o.o.

V primeru, da potniku ureja vizum, agencija ne jamči za uspešnost pridobitve vizuma. Plačilo vize veleposlaništvu je praviloma nepovratno, prav tako strošek urejanja agencije.

10.  KATEGORIZACIJA NASTANITEV, OPIS STORITEV

Nastanitve v programih so označene v skladu z uradno nacionalno kategorizacijo v posameznih državah, veljavno v času izdaje programa, na katero organizator nima nikakršnega vpliva.
Pri tem je potrebno upoštevati, da so standardi in kriteriji kategorizacije v nekaterih turističnih destinacijah bistveno odstopajo od kriterijev ter so si različni in neprimerljivi. Pri tem je potrebno upoštevati, da merila kategorizacije v nekaterih turističnih destinacijah bistveno odstopajo od meril, ki veljajo v Republiki Sloveniji oziroma v večini zahodnoevropskih držav, zato se v teh državah priporoča rezervacija nastanitve višje kategorije.

Hišni redi, prehrana, storitve, plaža kakor tudi ostala ponudba hotelov so pod nadzorom krajevnih  turističnih organizacij. Tudi na te elemente organizator nima nikakršnega vpliva. Podjetja, ki izvajajo lokalne prevoze (avtobusi, ladje, vlaki ipd.), upoštevajo veljavne standarde obiskane dežele, ki v lahko posameznih komponentah odstopajo od standardov, ki smo jih vajeni v Sloveniji.

Pri aranžmajih, označenih z “all inclusive”, je potrebno pozorno prebrati opis storitev v programu oziroma opisu hotela, saj se vse  »all inclusive« storitve me da enačiti. 

Pri nastanitvi v triposteljni (ali več posteljni) sobi mora potnik upoštevati, da gre v večini primerov za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem ( ali več pomožnimi ležišči), pri čemer nastanitev tretje osebe ne ustreza standardu nastanitve ostalih dveh oseb. Po navadi gre za zložljivo posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je primerna za otroke.

Počitniški paketi z letalskim prevozom vključujejo tudi prevoz ("transfer") letališče - hotel - letališče na destinaciji, če je tako dogovorjeno in potrjeno v potovalnem dokumentu. Potnike na destinaciji pričaka lokalni predstavnik in jih usmeri na ustrezen avtobus (ali drugo temu namenjeno vozilo), ki jih prepelje do hotela oziroma do same nastanitve. 
Prisotnost predstavnika na avtobusu NI zagotovljena. 
Transfer lahko traja bistveno dlje, kot vožnja s taksijem, saj mora avtobus odložiti potnike v številnih hotelih. Če vas slednje moti, priporočamo, da bodisi vzamete taksi bodisi rezervirate zasebni transfer. Če transferja ne bi koristili, to prosim sporočite agenciji ali predstavniku. 
Lokalni predstavniki nemških organizatorjev potovanj govorijo nemško, njihovo znanje drugih tujih jezikov (npr. angleški jezik) pa NI zagotovljeno oz. je tudi v primeru poznavanja komunikacija omejena na nujni minimum. Obiski lokalnih predstavnikov v vseh hotelih NISO zagotovljeni - vedno več je aranžmajev, kjer je predstavnik organizatorja dosegljiv le telefonsko oz. preko. E-mail, mobilne aplikacije itd.. 
Če je organizator slovensko podjetje, je lokalni predstavnik praviloma slovensko govoreč, vendar to vedno ne velja. Če je to za vas večjega pomena, preverite to pri agenciji. 

Predstavniki organizatorja v kraju potovanja ponujene dodatne storitve (npr. fakultativni izleti) zgolj posredujejo. V lokalnih turističnih agencijah so primerljivi izleti ali rent-a-car včasih bistveno cenejši, kot pri predstavniku.

Predmet pritožbe ne morejo biti razne zadeve, ki ne zmanjšujejo kakovosti bivanja gostov (morebitne drobne napake na opremi sobe nastanitve; manjše poškodbe stavbnega pohištva ali opleska sten sobe, delovanje klimatskih naprav itd.). Torej zadeve, ki ne vplivajo bistveno na estetski videz in funkcionalnost namestitve.; ne glede na kategorijo objekta počitniške nastanitve.

Delovanje klimatskih naprav je v nekaterih državah ter posledično na objektih vezano na določeno sezono, ponekod pa na pojav visokih temperatur in je v izključni pristojnosti hotelirja. V novejših hotelih je delovanje klimatske naprave vezano na prisotnost gostov v sobi in zaprtost balkonskih vrat. Svetujemo, da potnik pred rezervacijo preveri režim delovanja klimatske naprave bodisi v organizatorjevem opisu hotela bodisi pri prodajalcu, saj nedelovanje klimatske naprave iz zgoraj opisanih razlogov ne predstavlja pomanjkljivosti turističnega aranžmaja. 
Pojav žuželk in insektov, ki v omejenem obsegu prehajajo skozi rege v stavbnem pohištvu ter odprtine, namenjene prezračevanju, je v objektih, še posebej tistih v naravnem okolju, povsem običajen in kot tak ne more biti predmet pritožbe. V kolikor zgornje pri gostih povzroča določeno nelagodje, se lahko obrnejo na recepcijo objekta, ki bo, v okviru svojih zmožnosti, poskusila zagotoviti zmanjšanje pojava ali zamenjavo sobe.

11. POVZROČENA ŠKODA S STRANI NAROČNIKA

V primeru, da gost ne upošteva hotelskega hišnega reda, ali s svojim ravnanjem (nenamerno ali namerno) povzroči škodo, agencija za nastale stroške ne prevzema odgovornosti, ter ji mora naročnik v celoti sam krit. Gost oziroma nastalo situacijo rešuje sam, tisti trenutek, na tistem mestu, direktno s hotelom ali objektom, kjer je nastala škoda. Enako velja tudi za vsa prevozna sredstva, oziroma karkoli v okviru organiziranega programa počitnic ali potovanja.

12. SPREMEMBE REZERVACIJE, ARANŽMAJA, PROGRAMA

Organizator ima pravico do spremembe programa, če nastopijo takšne okoliščine, ki jih na dan formiranja programa ni bilo mogoče predvideti, se jim izogniti ali jih celo preprečiti. Organizator programa ima pravico do spremembe programa, ter si brez posledic pridržuje pravico do takšne spremembe, če nastanejo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče predvideti, se jim izogniti ali jih preprečiti. Spremembe lahko nastopijo v uri in dnevu odhoda ali povratka zaradi letalskega, ladijskega ali cestnega voznega reda ali višje sile. 

Če pride v programu do bistvenih sprememb brez opravičljivih razlogov, bo organizator kupcu, v primeru, da bi ta aranžma odpovedal pred njegovim začetkom, vrnil celoten vplačani znesek.

Organizator lahko zamenja po pogodbi dogovorjeno nastanitev le z namestitvijo v objektu iste ali višje kategorije v istem kraju ter na lastne stroške. Če v aranžmaju nastanejo pomembne spremembe brez opravičljivega razloga, bo organizator kupcu povrnil celoten vplačani znesek, v kolikor bi kupec odpovedal aranžma pred njegovim začetkom.

Če želi naročnik ali potnik spremembo pogodbe (npr. kraj in čas potovanja, namestitev, prevoz, imena potnikov) in če je taka sprememba mogoča, nastanejo za kupca določeni stroški, ki so odvisni od vsakokratnega organizatorja potovanj. Splošno pravilo je, da kupčeva sprememba potovalne pogodbe ni mogoča, če je do odhoda manj kot mesec dni - sprememba je v tem primeru možna zgolj kot odpoved z odpovednimi stroški  ter nova rezervacija. 
Podaljšanje bivanja v kraju potovanja
je mogoče zgolj po dogovoru s predstavniki ter glede na razpoložljivost namestitve in kasnejših povratnih mest na letalu. 

13. ORGANIZATORJEVA PRAVICA DO ODPOVEDI

Organizator potovanja lahko odstopi od pogodbe o paketnem potovanju in naročniku vrne vsa plačila, ne da bi moral potrošniku povrniti škodo, če:
- organizator potovanja zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe o paketnem potovanju in o odstopu od pogodbe obvesti potrošnika pred začetkom turističnega paketa brez nepotrebnega odlašanja,

- se ni zbralo najmanjše število oseb, navedenih v pogodbi o programu potovanja, in organizator potovanja obvesti potrošnika o odstopu od pogodbe v pogodbeno dogovorjenem roku, vendar najpozneje: 

- 20 dni pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, daljših od šest dni,
- sedem dni pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, ki trajajo od dva do šest dni, 
- 48 ur pred začetkom turističnega paketa pri potovanjih, krajših od dveh dni.

Organizator programa lahko delno ali popolnoma odpove program, če pred ali med njegovo izvedbo nastopijo izredne okoliščine, katerim se ni mogoče izogniti ali jih preprečiti, in ki bi za organizatorja predstavljale upravičen razlog, da programa ne bi objavil ali zanj ne sprejemal rezervacij, če bi le-te obstajale v času objave in prodaje aranžmaja.

14. ODPOVED S STRANI POTNIKA (STORNACIJA) POTOVANJA

Če potnik (naročnik) želi odpovedati potovanje mora to storiti pisno. Datum pisne odpovedi je osnova za obračun stroškov odpovedi (po ZVPot t.i. "odstopnina"). Veljajo dejanski stroški organizatorja potovanja, če ni navedeno drugače, velja naslednja lestvica - za odpoved:

- do 60 do 46 dni pred odhodom organizator zadrži 10%,
- do 45 do 40 dni pred odhodom organizator zadrži 20%,
- od 39 do 30 dni pred odhodom organizator zadrži 30%, 
- do 30 dni pred odhodom organizator zadrži 60%,
- od 29 do 22 dni pred odhodom organizator zadrži 75 %,
- od 21 do 15 dni pred odhodom organizator zadrži 85 %,
- od 14 do 0 dni pred odhodom organizator zadrži 100 % cene aranžmaja,
- če se potnik ne pojavi, ali odpove aranžma že po njegovem začetku, ga organizator bremeni za celotno vrednost aranžmaja.

Skladno s 6. točko prvega odstavka 43.a členom ZVPot potrošnik pri pogodbah, sklenjenih na daljavo,
NIMA
pravice, da v 14 dneh po sklenitvi pogodbe obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe brez plačila stroškov odpovedi (pravica iz 43.č člena ZVPot).

15. ZAVAROVANJE RIZIKA ODPOVEDI

Kadar naročnik oziroma potnik meni, da bi pri njem ali v njegovi ožji družini lahko nastopile okoliščine, zaradi katerih bi moral odpovedati potovanje, lahko ob prijavi potovalnega aranžmana sklene zavarovanje rizika odpovedi. 

Ob doplačilu je možno, izključno ob prijavi naročnika, skleniti zavarovanja stroškov odpovedi ali kupiti zavarovalni paket. Zavarovalni pogoji oz. t.i. "klavzula" so ločeni od teh splošnih pogojev. Če pride do odpovedi velja, da je potrebno stroške plačati, nato pa izstaviti zahtevek zavarovalnici, ki po presoji upravičenosti zahtevka denar odobri oz. ne odobri (npr. pri stornaciji zaradi višje sile je potrebno plačati vse nastale stroške po splošnih potovalnih pogojih, nato pa izstaviti zahtevek z ustreznim potrdilom zavarovalnici, ki zahtevek razreši). Organizator in potovalna agencija
nimata vpliva na reševanje zahtevkov.

Kadar potnik meni, da bi pri njem ali v njegovi ožji družini lahko nastopile okoliščine, zaradi katerih bi moral odpovedati potovanje, lahko ob prijavi sklene zavarovanje rizika odpovedi. Slednje velja v primeru, bolezni, nesreče ali smrti v ožjem družinskem krogu (zakonec, starši, otroci). Odpovedni razlog lahko nastane le v času po sklenitvi police oz. po vplačilu zavarovalne premije in pred odhodom na potovanje. Potniku, ki je ob prijavi zavaroval riziko odpovedi ter je ob odpovedi predložil ustrezno potrdilo, da se potovanja ne more udeležiti, se povrne dotlej vplačani znesek brez zavarovalne premije zmanjšan za odbitno franšizo, ki jo določi zavarovalnica. Potrdilo mora biti izdano najpozneje na dan odhoda na pot. Zavarovalna premija za to zavarovanje znaša 4% od obračunane cene potovanja. Pri posameznem programu je lahko premija drugačna ali zavarovanje rizika odpovedi ni mogoče. V primeru, ko potnik po lastni želji ali zaradi zdravstvenih in podobnih razlogov odstopi od nadaljnjega potovanja med samim potovanjem, iz tega zavarovanja ni upravičen do povračila stroškov. Zahtevka za uveljavitev tega zavarovanja ni mogoče uveljavljati po datumu začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega potovanja.

10. OBVEZNOSTI ORGANIZATORJA

Organizator mora skrbeti za dobro izvedbo storitev in izbiro poslovnih partnerjev ter zastopati pravice in interese potnikov skladno z dobrimi navadami v turizmu. Organizator izključuje vsakršno odgovornost v primeru spremembe ali nerealizacije storitev nastalih zaradi višje sile  ali zamud prevoznih sredstev.

11. OBVEZNOSTI NAROČNIKA, POTNIKA

S prijavo se naročnik zaveže plačati po zavezujoči ponudbi naročeno storitev in se hkrati zavezuje prevzeti vse ostale obveznosti, ki bodo izvirale iz sklenjene pogodbe - tako zase, kakor tudi za vse ostale osebe, ki so navedene v prijavi. Naročnik je dolžan obvestiti vse potnike o njihovih obveznostih iz sklenjene pogodbe, še zlasti glede potrebnih osebnih dokumentov za potovanje, zahtev cepljenja in ostalih pomembnih informacij, ki mu jih posreduje potovalna agencija oz. organizator potovanja.

Naročnik se izrecno strinja, da pisna komunikacija s potovalno agencijo poteka zlasti po e-pošti. Naročnik je dolžan morebitne spremembe svojega e-poštnega naslova ali telefonske številke nemudoma sporočiti potovalni agenciji. Naročnik je dolžan redno spremljati svoj e-poštni nabiralnik ter se obvezuje spremljati tudi mape z nezaželeno oz. vsiljeno pošto ("junk" oz. "spam"). Naročnik se je dolžan oglasiti tudi na telefonski klic potovalne agencije oz. v razumnem roku poklicati nazaj, če se na klic potovalne agencije ni mogel oglasiti.

Naročnik in vsi potniki so dolžni poskrbeti, da vsi potniki osebno ter njihovi dokumenti in prtljaga ustrezajo pogojem, predvidenim z obmejnimi, carinskimi, zdravstvenimi in drugimi predpisi svoje države, kakor tudi tiste, v katere potujejo.  

Če bi zaradi nespoštovanja predpisov zmotil potek potovanja, nosi sam vse posledice in stroške, ki nastanejo v zvezi s tem njemu in vsem sopotnikom.

Splošno pravilo je, da mora biti potni list vseh potnikov veljaven vsaj 6 mesecev po vrnitvi domov, znotraj EU pa lahko potuje z veljavno osebno izkaznico.
Nadalje mora spoštovati hišni red v gostinskih in hotelskih objektih ter dobronamerno sodelovati s predstavnikom organizatorja in izvajalci storitev. Če tega ne upošteva, potnik odgovarja organizatorju za povzročeno škodo, organizator pa odklanja vsakršno odgovornost za škodo, ki bi jo potnik lahko utrpel v takem primeru. 
Na potovanju se je potnik dolžan obnašati na način, ki ne ogroža življenja ali zdravja svojih sopotnikov in ne ogroža samega poteka potovanja. V primeru, da se potnik vede v nasprotju s tem določilom, ga ima predstavnik organizatorja pravico izločiti iz nadaljnjega potovanja brez povračila kakršnihkoli stroškov, razen plačil, ki se plačujejo na kraju samem.
V primeru, da potnik med potovanjem izgubi dokumente ali so mu le-ti ukradeni, so pa nujno potrebni za nadaljevanje potovanja ali za vrnitev v domovino, si je potnik na lastne stroške dolžan priskrbeti nove. Pri urejanju formalnosti v zvezi s tem se potnik lahko za nasvete in pomoč obrne na predstavnika organizatorja oz. na potovalno agencijo. V primeru, da mora potnik zaradi izgube ali kraje dokumentov prekiniti potovanje, ni upravičen do kakršnegakoli povračila vplačanega potovanja ali povrnitve stroškov.
Naročnik oz. potniki so dolžni preveriti potovalne dokumente, še posebej letalske vozovnice, če ustrezajo čistopisu potrditve rezervacije oz. svojim pričakovanjem ter v primeru odstopanj nemudoma kontaktirati potovalno agencijo.
Potnik se obvezuje doplačati razliko, ki bi nastala zaradi morebitne računske napake prodajalca, prav tako se prodajalec obvezuje vrniti potniku morebiti preveč zaračunani znesek, ki izvira iz računske napake. Ta obveza velja eno leto po koncu potovanja.

12. INFORMACIJE

Informacije, ki jih potnik dobi na prijavnem mestu, potovalne agencije Damago d.o.o. ne obvezujejo bolj kot navedbe v programu. V primeru dvoma se vedno šteje za veljavno napisan program, pisna ponudba, pisna informacija ali pisna razlaga. Risbe, zemljevidi, fotografije in reklamni material na internetu so informativne narave, zato potovalna agencija Damago d.o.o. ne jamči za popolnost in točnost podatkov ter za njihov izgled.

13. IZKLJUČITEV ODGOVORNOSTI ORGANIZATORJA POTOVANJA 

Damago d.o.o. ne odgovarja za škodo, ki jo tekom potovanja utrpi potnik zaradi višje sile (kot so elementarne nesreče in naravne katastrofe), izrednih okoliščin, kraje in drugih dogodkov, katerih učinkov ni bilo mogoče pričakovati, se jim izogniti ali jih odstraniti. Damago d.o.o. prav tako ne odgovarja za posledice dejanj potnika samega ter ne za dejanja tretjih oseb, katerih organizator ni mogel pričakovati, se njihovim posledicam ne izogniti ali jih ne odstraniti.

13. NASTANITEV V SOBAH IN OPISI LE-TEH

Če potnik pri rezervaciji ne doplača sobe s posebnimi značilnostmi (npr. in zlasti: pogled na morje, balkon, klimatska naprava, lega - orientacija, določeno nadstropje), je nastanjen v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v hotelu. Razdelitev sob je v pristojnosti hotelirjev, organizator potovanja nima pri tem nobenega vpliva, potnikove želje lahko posreduje, ne more pa zagotoviti, da bodo le-te tudi izpolnjene. Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da le-ta navadno ne ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je navadno manjša in ima slabšo lego. Pri nastanitvi v triposteljni sobi mora potnik upoštevati, da gre največkrat dejansko za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem, pri čemer nastanitev tretje osebe ne ustreza standardu nastanitve drugih dveh oseb. Navadno gre za zložljivo posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je primerna za otroke. Smiselno velja enako za štiri- in večposteljne sobe.
Fotografije sob in hotelskih zmogljivosti oz. delov hotela so vedno samo simbolične in niso zavezujoče. Fotografija sobe predstavlja primer sobe in vse sobe v hotelu seveda niso enake; na fotografijah so pogosto predstavljene najlepše sobe v hotelu. Možno je, da je od nastanka fotografij minilo daljše časovno obdobje, včasih lahko zato pride tudi do kakšnih sprememb (adaptacije, dodatna gradnja). Enako velja za slike sob, parkovnih površin, športnih terenov in podobno. Opisi sob in namestitvenih zmogljivosti predstavljajo informativni opis in ne jamčimo za točnost opisa ter fotografij. Prav tako ne odgovarjamo za informacije, ki so podane na spletnih straneh posameznih hotelov oz. spletnih straneh tretjih oseb.

Nastanitev v sobe je, neodvisno od časov poleta, možna skladno s hišnim redom - praviloma med 12.00 in 14.00 uro (pri apartmajih pogosto po 16.00).

Sobo je zadnji dan prav tako potrebno zapustiti skladno s hišnim redom - praviloma med 10.00 in 12.00 uro (na primer: če je let nazaj grede ob 23.30 zvečer, morate sobo vseeno zapustiti med 10.00 in 12.00 dopoldne). Tudi koriščenje storitev hotela (predvsem hrane in pijače), ko zapustite sobo oz. preden dobite sobo, je odvisna od politike hotela. Če želite sobo na dan odhoda obdržati dlje, se morate to dogovoriti na recepciji, običajno dan pred odhodom (zaradi sprotnega preverjanja prostih kapacitet) in poravnati ustrezna doplačila. V nekaterih hotelih in objektih imajo na voljo poseben prostor, kjer lahko svojo prtljago shranite do odhoda na letališče, sicer vam prtljago zadržijo v avli hotela. V primeru zamude letala ali prihoda v hotel pozno ponoči ali v zgodnjih jutranjih urah gosti niso upravičeni do vračila ene nočitve, saj se število nočitev ne spremeni. Za nočitev se šteje čas od 14.00 ure na predviden dan prihoda do približno 11.00 ure naslednjega dne. Ob poznem prihodu oz. zgodnjem odhodu iz hotela, ko restavracije in bari ne obratujejo, hotelir ni dolžan postreči večerje oziroma zajtrka (je odvisno od politike hotela).

13. LETALSKI PREVOZI, PRTLJAGA IN OBROKI NA POLETU

Pri nekaterih čarterskih poletih predvideni časi poletov niso znani vnaprej oz. ob rezervaciji (zlasti iz Ljubljane).
Predvideni časi poletov, so zgolj informativne narave ter se lahko spremenijo - let je lahko tudi zgodaj zjutraj ali pozno ponoči; možno je torej tudi, da je polet na destinacijo zvečer, povratek pa zjutraj, saj pri paketnih potovalnih aranžmajih velja, da sta prvi in zadnji dan potovanja namenjena izključno prihodu in odhodu na destinacijo in z nje ter s tem povezanimi prevozi, ne pa tudi počitku.
Ne odgovarjamo za točnost prevozov v kopenskem, morskem in letalskem prometu, na rednih ali izrednih potniških prevozih, plovbah ali poletih. Odgovornost prevoznikov je ustrezno določena v pogodbi med potnikom in prevoznikom, ki stopi v veljavo z uporabo prevoznega sredstva. Ne odgovarjamo za škodo, ki bi nastala iz naslova zamud, odpovedi ali spremembe prevoza ali prevoznega sredstva. Letalski prevoznik, pa tudi organizator, si pridržuje pravico do spremembe voznega reda, tipov letal, prevoznika in smeri poleta (vmesni postanki, leti preko drugega letališča ipd.), ki nastopijo zaradi različnih tehničnih in organizacijskih razlogov. Prav tako lahko pride do zamud, ki so največkrat posledica preobremenjenosti zračnega prostora, stavk oz. slabega vremena, nanje pa nimamo vpliva. Potnik je dolžan med 24 in 48 ur pred vrnitvijo preveriti uro povratnega leta in/ali zbirališča za transfer. Potniki, ki potujejo brez namestitve, so se sami dolžni pozanimati za povratni let (kontakt in način preverjanja sta navedena v potovalnih dokumentih).

Večina letalskih prevoznikov na poletih, ki trajajo do 6 ur, NE NUDI brezplačnega obroka prehrane na poletu.

Letalske družbe pogosto znižujejo raven vključenih storitev, npr.:
- odsotnost brezplačnega obroka na medcelinskih oz. poletih, daljših od 6 ur, je vedno pogostejša. Preverite s svojim svetovalcem, ali vaš aranžma vključuje obrok na poletu.
- čarterski poleti praviloma sicer vključujejo prevoz prijavljene ("čekirane") prtljage do 20 kg ali vsaj 15 kg po osebi (podrobnosti preverite s svojim svetovalcem), nizkocenovni prevozniki pa ne. Primeri, ko letalske družbe, tudi na medcelinskih oz. poletih, daljših od 6 ur, v osnovni ceni ne nudijo prevoza "čekirane" prtljage so vedno pogostejši.
Vsak dodatni kilogram "čekirane" prtljage doplača potnik sam na letališču, v ustrezni valuti oziroma po določilih letalskega prevoznika. Otroci do dveh let praviloma nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage.

Vse letalske družbe praviloma dovoljujejo prevoz 1 kosa ročne prtljage (nahrbtnik/kovček), ki jo potnik nese v letalo in lahko meri: 55x40x20 cm, teže največ, 6, 7 ali 8 kg (splošno pravilo, priporočamo, da podrobnosti za rezervirano letalsko družbo "poguglate" pred poletom).

Rezervacijo sedežev večina letalskih družb dodatno zaračuna, ali pa le-ta sploh ni mogoča (zlasti na čarterskih poletih).

Prevoz športne prtljage (golf bag, kolo, surf, ...) je praviloma prav tako ob doplačilu, ga pa je potrebno najaviti ob rezervaciji. Letalski prevoznik si zaradi tehnično-organizacijskih razlogov pridržuje pravico do zavrnitve prevoza tovrstne prtljage, četudi je bil prevoz potrjen. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam.

Pri letalskem prevozu je za prtljago odgovorna izključno letalska družba, na podlagi predpisov, ki veljajo v mednarodnem letalskem potniškem prometu. V primeru izgube ali poškodbe prtljage mora potnik problem prijaviti letalski družbi, ki je opravila prevoz ter izpolnjenega preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa zadrži zase (obrazec "PIR"). Ne odgovarjamo za krajo ali poškodovanje potnikove prtljage ali drugih osebnih stvari, dragocenosti in dokumentov iz nastanitvenih objektov (hotelskih sob, apartmajev ipd.) in prevoznih sredstev (letal, avtobusov, ladij ipd.).

14. ZDRAVSTVENI PREDPISI IN ZAŠČITA

Po predpisih Svetovne zdravstvene organizacije se je za potovanje v določene države potnik dolžan cepiti in si priskrbeti ustrezne dokumente (mednarodno potrdilo - rumeno knjižico, z vpisanimi opravljenimi cepljenji). Cepljenje je tudi obvezno, če je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi  pogodbe o potovanju oziroma če je sprejet po prijavi na potovanje.  To ni opravičljiv razlog za prekinitev pogodbe z organizatorjem. 
Ne odgovarjamo za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja, zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, ali programa, na katerega se je prijavil, kakor tudi ne za stroške povezane s tem. 
Potnik ima pravico do zdravstvene zaščite in zdravstvenih storitev v domovini in tujini v obsegu in na način, ki je določen s predpisi pristojnega Zavoda za zdrav. zavarovanje. Potnik se je dolžan z njimi seznaniti še pred odhodom na potovanje. Damago d.o.o. potnikom vsekakor priporoča sklenitev zdravstvenega zavarovanja z asistenco v tujini, pri medcelinskih potovanjih pa je le-to obvezno. Slednjega lahko sklenete ob prijavi na potovanje v naši pisarni. Več o tem na spletnem portalu www.triglav.si .

15. REŠEVANJE PRITOŽB IN SPOROČANJE NESKLADNOSTI

Vsak potnik ima pravico do reklamacije oziroma pritožbe zaradi neustrezne storitve. Potnik mora takoj oziroma v najkrajšem možnem času izvajalcu storitev, organizatorju oziroma prodajalcu ali lokalnemu predstavniku organizatorja oziroma prodajalca, če obstaja, pisno ali v drugi ustrezni obliki sporočiti vsako napako, ki jo med izvajanjem programa opazi na kraju samem.
V primeru, da bi bila po vsebini sodeč reklamacija lahko rešena na kraju samem, potnik pa ni grajal napake na kraju samem in o nepravilnostih ni obvestil prej navedenih oseb, se šteje, da se je potnik strinjal s tako opravljeno storitvijo.

Če pride do nekakovostne ali nepopolne izvedbe storitev navedenih v programu, potnik lahko zahteva sorazmerno odškodnino s pismeno pritožbo po naslednjem postopku:
- Takoj v kraju samem mora reklamirati neustrezno storitev pri predstavniku organizatorja, v njegovi odsotnosti pa pri ponudniku storitve. Nemudoma mora o neskladnostih obvestiti organizatorja ali potovalno agencijo in zahtevati odpravo neskladnosti. Potnik mora pri odpravljanju vzroka pritožbe sodelovati s predstavnikom v dobrem namenu.
- Če vzroka pritožbe ni možno odpraviti, potnik s predstavnikom sestavi pisno potrdilo.
- Najkasneje v 2 mesecih po povratku s potovanja mora predati svojo individualno pisno pritožbo ter priložiti pisno potrdilo s podpisom morebitnega predstavnika in morebitne račune za dodatne stroške. Če gre za pogodbo o paketnem potovanju (t.i. turistični paket) je rok za pritožbo dve leti od nastanka neskladnosti. Vsekakor priporočamo, da pritožbo podate čim prej po vrnitvi iz potovanja, saj bo le tako možno ugotoviti dejansko stanje.
-  Potnik je dolžan vložiti reklamacijo v zakonskem roku dveh mesecev po končanem programu. V primeru, da potnik zakonsko določen rok za vložitev reklamacije zamudi, Damago d.o.o. le-te vsebinsko ne obravnava. 
-  Reklamacija mora biti podpisana, vloži pa jo lahko vsak potnik sam v svojem imenu ali pa za to pisno pooblasti tretjo osebo. Pooblastilo mora biti priloženo reklamaciji, sicer damago d.o.o. reklamacije ne bo obravnavala. Reklamacija mora biti utemeljena. Potnik naj zato reklamaciji priloži ustrezne dokaze in/ali ustrezno potrdilo hotelirja, prevoznika oziroma druge ustrezne osebe o dejanskem stanju, na podlagi katerega potnik svoj zahtevek uveljavlja. 
- Damago d.o.o. je dolžan pisno izdati odgovor k navedeni reklamaciji v 8 dneh po njenem prejemu, dokončno pa v primernem roku, potrebnem za pridobitev informacij o vzroku reklamacije oziroma v času, ki je potreben, da pridobi informacije od tretjih oseb v skladu s 892. členom Obligacijskega zakonika. Damago d.o.o. ne bo obravnavala reklamacijskih zahtevkov, katerih vsebina bi bila lahko rešena na kraju samem.
- Maksimalna višina denarne odškodnine za povzročeno škodo zaradi neskladnosti s pogodbo je omejena na znesek cene aranžmaja, razen za povrnitev škode za telesne poškodbe in za škodo, povzročeno namenoma ali iz malomarnosti. S tem se izključuje pravica kupca do nadomestila idealne škode. Predstavniki v kraju potovanja nimajo pristojnosti priznati kakršnihkoli zahtevkov. Smejo zgolj potrditi, da so očitke vzeli na znanje.

16. SODNA PRISTOJNOST

V smislu 15. točke teh pogojev ima kupec storitve pravico do reklamacije pri organizatorju potovanja. Če kupec ni zadovoljen z odločitvijo organizatorja, ima pravico poiskati zaščito na sodišču. Za zahtevke, ki se nanašajo na organizatorja potovanja, je pristojno sodišče v kraju, kjer je sedež organizatorja potovanja. Za zahtevke, ki se nanašajo na potovalno agencijo, je pristojno sodišče v kraju, kjer je sedež agencije. Če aranžma vsebuje letalski prevoz, veljajo pogoji letalskega prevoznika ter ustrezne mednarodne konvencije in jih je potnik dolžan upoštevati.
Agencija ne priznava nobenega izvajalca IRPS kot pristojnega za reševanje morebitnega spora glede potnikovih zahtevkov v zvezi s potovanjem. Potnikom je pri reševanju spora z agencijo v primeru spletne rezervacije lahko v pomoč tudi spletna platforma na naslovu:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=false

17. VARSTVO OSEBNIH PODATKOV

Damago d.o.o. vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov oziroma v skladu s pravicami in obveznostmi iz Splošne uredbe o varstvu podatkov Evropske unije. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov z namenom, da se izpolnijo pogodbene obveznosti in pravice ter tudi za namene neposrednega trženja, raziskave trga, segmentacije kupcev, statistične obdelave in obveščanja o ponudbi Damago d.o.o. in njegovih poslovnih partnerjev. V kolikor potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje.

Vse pridobljene osebne podatke hranimo in obdelujemo v skladu z GDPR in veljavno slovensko zakonodajo (Zakonom o varstvu osebnih podatkov). To področje je urejeno z našo Izjavo o varstvu osebnih podatkov

18. PRAVNO OBVESTILO

Vse vsebine, objavljene na www.damago.si , so last družbe Damago d.o.o. Brez dovoljenja podjetja Damago d.o.o. se jih ne sme kopirati, razmnoževati ali distribuirati na kakršen koli drug način. Damago d.o.o. ni odgovorna za morebitne težave pri delovanju spletne strani. Hiša Damago d.o.o. si pridržuje pravico do morebitnih napak in sprememb vsebin, objavljenih na www.damago.si.

19. KONČNA DOLOČILA


V primeru spora med strankami je za vse spore pristojno sodišče, kjer ima kupec stalno prebivališče. Ti splošni pogoji veljajo za vse pogodbe sklenjene od dneva objave predmetne tiskovine.